یکی از اولویت‌های شهرداری اهواز تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی  

شهردار اهواز تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی را یکی از اولویت‌های شهرداری اهواز دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  منصور کتانباف، شهردار اهواز گفت: براساس برنامه و بودجه مصوب و ابلاغ شده از سوی شورای اسلامی شهر، شهرداری اقدامات خود را در حوزه مسایل فرهنگی و اجتماعی انجام می ده که این امور شامل تکمیل شش سرای محله در مناطق کیانشهر، فرهنگیان، ملاشیه، کوی رمضان، کوی جمهوری اسلامی و پردیس و ساخت فرهنگسرای خیابان 68 متری، تکمیل و تجهیز 2 پارک بانوان است که از این موارد در 3 ماهه نخست امسال سه سرای محله به بهره برداری می‌رسد، ضمن آنکه  2 سرای محله آل صافی و نبوت نیز مناسب سازی و احیا می شود.

وی افزود: برای سرای محله 14 فعالیت پیش بینی شده است؛ خانه سلامت با هدف آموزش و ارتقای سطح آگاهی شهروندان، خانه ورزش، خانه کارآفرینی برای کمک به اشتغال بویژه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، خانه عفاف و حجاب، خانه ایثار و شهادت، کتابخانه و قرائتخانه و ....از جمله این مکان ها هستند، در تهران سراهای محله، تجربه ی موفقی بوده‌اند و امیدواریم بتوانیم با بهره گیری از تجربیات آنها، عملکرد مطلوبی داشته باشیم.

کتانباف عنوان کرد: امروز بیش از هر زمانی نیازمند آموزش های شهروندی هستیم، مردم باید بدانند که شهر با هزینه خودشان نگهداری می شود و باید میزان مشارکت خود را دریابند. در این صورت است که آموزش شهروندی تاثیر بیشتری خواهد داشت .

 شهردار اهواز بیان داشت: رشد حاشیه نشینی عوارض بسیار زیادی را برای جامعه ی شهری پدید آورده است. عوارضی همچون معضلات اجتماعی و فرهنگی، زمین خواری، ساخت و سازهای غیرمجاز، نبود سرانه های محلی، نبود زیرساخت های اولیه نظیر آسفالت و فاضلاب، معضلات حقوقی و اسناد اراضی و...از جمله این مشکلات است که مدیریت شهری را با چالش جدی مواجه ساخته است.

انتهای پیام/م

تسریع در اتمام کار زیر ساخت های فرهنگی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.